un mums visiem būs lielu lielais prieciņš.

šīs ir manas mājas. nāc te tikai ar prieku, draudziņ!

janvāris 03, 2012

Restorāns "Dzīvoklis Nr.19"




Foto by Ieva Ekmane
Jo ilgāk dzīvoju, jo vairāk saprotu, ka ēst patīk mums visiem. Es neesmu gardēde, tiešām. Man nepatīk eksperimentēt un esmu viens no tiem savādajiem cilvēkiem, kam pie sirds neiet ne suši, ne olīves, ne dažādas mērces. Vārdu sakot, mani ir grūti pārsteigt. Tiesa gan, restorānu kultūra man pat ļoti patīk (atkal jau laikam viens no tiem faktoriem, ka kļūstu vecāka). Es novērtēju interjeru, atmosfēru, noskaņu un, ja tas viss iet kopā ar labu ēdienu, tad vēl jo labāk. Kad mēs, draudzenes, nolēmām aizvest mūsu Ieviņu glaunās dzimšanas dienas vakariņās, mums bija daudzi varianti par to, kurai vietai tai vajadzētu būt. Līdz atklājām veģetāro restorānu „Dzīvoklis Nr.19”. Neviena no mums tur vēl nebija bijusi (kā nu ne, tas atvēries vien pērnā gada 18. novembrī), bet visas piekrita, ka dzirdētās atsauksmes un redzētais video liek sajust: tā būs īstā vieta mazliet intīmām, mazliet glamūrīgām, mazliet noskaņas, mazliet visa kā vakariņām. Un tā patiešām arī bija. Labi, sauksim lietas īstajos vārdos - tas bija īsts gastronomijas orgasms. Lai gan neatceros nevienu no ēdienu nosaukumiem, ko ēdām (un tas arī nebūtu tik svarīgi, jo restorāna patrons, pavārs un viesmīlis vienā, Inārs Birmanis pastāstīja, ka ēdienkarte mainoties ik dienas, atstājot tikai dažus piedāvājumus pastāvīgi), itin viss manā (un es nešaubos arī manu līdzgājēju) mutēs izkusa kā uz mēles. Un tā burkānkūka - es tiešām nemeloju sakot, ka es savā dzīvē neesmu līdz šim ēdusi gardāku burkānkūku par šo. Ik pa laikam visas iesaucāmies sajūsmā un klusībā pie sevis (un varbūt arī skaļi) jautājām, kas tam pavāram ir noticis, ka viņš tik (tieši TIK) gardi gatavo? Bet labāk, lai tas paliek noslēpums, jo iespējams, ka visas lietas šajā dzīvē nemaz nevajag zināt. Es zinu tikai vienu, ka kādam tiešām pēc šī restorāna apmeklēšanas, varētu izveidoties fetišs tieši šo veģetāro ēdienu ēšanā. Pie tam tas viss ir ne tikai jau rūdītiem veģetāriešiem, bet tikpat rūdītiem gaļēdājiem, jo ēdiens ir pagatavots un pasniegts tieši tik gardi, lai nepietrūktu gaļas.
Vispār „Dzīvoklis Nr.19” ir vieta, kur justies kā mājās vai tuvos ciemos. Tu vārda tiešā nozīmē atrodies dzīvoklī, brauc uz sesto stāvu ar liftu, zvani pie dzīvokļa durvīm un gaidi, kad tās atvērs pats Inārs. Vārdu sakot, šī ir vieta, kur mēs noteikti atgriezīsimies. Un iesaku to arī Tev. Pirms tam gan veic rezervāciju.
Nākamnedēļ gaida vēl kāds pārsteigums - vakariņas tumsā.

Nav komentāru: